De inhoud van een goed social media bericht moet waarde toevoegen aan het leven van je doelgroep. Dus die moet je door en door kennen. Om het te lezen of kijken moeten ze eerst stoppen met scrollen, gebruik dus een beeld (of omslag bij video) dat herkenbaar is, of emoties teweeg brengt. En daarna? Dan moet het aan een of meerdere van de onderstaande voorwaarden voldoen. Een like is bij alle voorwaarden een mogelijke interactie.
Dit zijn de tips waaraan een goed social media bericht moet voldoen:
HANDIGE INFO, NIEUWS (reageren, bewaren)
Is het iets dat ik handig vind om te hebben of om te weten
Is het iets dat ik fijn vind om te weten, waar ik graag over praat?
Is het iets dat ik moet weten vanwege mijn hobby, werk, woonplaats, lifestyle, vrienden?
HERKENNING (reageren)
Is het iets dat ik herken, dat ik ook heb?
INSPIRATIE (liken, bewaren)
Is het iets dat ik graag wil hebben of aan iemand anders wil geven.
EMOTIES (reageren)
Is het iets dat ik mooi vind, wat mij inspiratie bied?
Is het iets dat ik afschuwelijk vind of waar ik boos van word?
Is het iets dat ik grappig vind?
Is het iets waardoor ik ontroert word?
VOOR IEMAND ANDERS / MET IEMAND ANDERS / GROEPEN (taggen, doorsturen)
Is het iets dat ik op iemand anders vind slaan?
Is het iets waarvan ik denk dat iemand anders het (ook) grappig of herkenbaar vind?
Is het iets wat wij als groep (vrienden, bedrijf, community) kunnen gebruiken of leuk vinden?
En je weet het he, wil je 👆dit onthouden, Pin of bookmark dit artikel!