Presentatie wonen 2.0

Maandag 24 augustus gaf ik voor het Sanoma wooncluster (totaal 140 man) een presentatie over social media&wonen. Ik legde uit wat er met web 2.0 bedoeld wordt; Bezoekers zijn deelnemers geworden en sites applicaties, en wat social media is. Mijn doel was de redacties enthousiast maken om ook social media in te zetten voor het merk waarvoor ze werken.

Enthousiasme kweken lukte. Ik heb veel reacties gekregen van mensen die mn pres heel erg leuk en inspirerend vonden, maar er waren ook mensen waarvoor het te snel ging. Af en toe werd ik onderbroken door hoofd sales en hoofd marketing woonbladen om ‘vaktermen’ te verklaren. Er waren ook veel vragen.

‘Nee, social media is geen hype, it’s here to stay’

‘Twitteren doe je vanuit je eigen persoon, en het hoeft niet meteen van hoog niveau te zijn’

‘Niet iedereen MOET op twitter/facebook/delicious/linkedin/youtube, alleen als je het leuk vind en er tijd voor kunt maken’

Het is lastig om voor een grote groep het niveau van internetkennis te bepalen. Maar ik vind het leuk als mensen erover na gaan denken en ermee aan de slag gaan. Meteen zie ik effect: mensen nodigen me uit via twitter, linkedin en facebook. Hetzelfde gebeurde bij Mood for magazines, waar ik in juni een presentatie LINDA. 2.0 gaf. Daar kwam een goede discussie los, dat was mogelijk gezien er ‘maar’ een man of 30 aanwezig was.

In de presentatie liet ik het filmpje ‘social media revolution‘ zien en vertelde over welke social media voor welk blad geschikt kan zijn. Ik heb ook gebruik gemaakt van het artikel ‘10 manieren hoe uitgevers social media kunnen gebruiken

Binnenkort ga ik per titel met de redactie zitten om te kijken naar de mogelijkheden met social media en de manier waarop ze het kunnen gebruiken. In workshopvorm. Zin in!

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *