Nieuw boek: Kick-ass content voor social media

Een smartphone, een flinke dosis creativiteit en een portie lef is alles wat je nodig hebt om kick-ass te worden op social media. Voor mijn nieuwe boek kick-ass content voor social media, sprak ik met 12 content heroes als Bas Smit, Heleen Lameijer @makesciencework, Denise Boomkes @and.bloom, Bodil Jane en Madeleijn van den Nieuwenhuijzen @zeikschrift om jou te inspireren om zelf de beste verhalen te vertellen op social media.

 

 

Kick-ass content is vanaf 19 mei te koop.

 

Hoe maak je visuele verhalen op social media die niemand wil missen? Hoe ontlok je reacties? En: hoe houd je de aandacht vast op platformen met zoveel afleiding? Ik schreef dit boek omdat ik een ander geluid wil laten horen over social media. Facebook ligt al lange tijd onder vuur, mensen zijn verslaafd en te afhankelijk van social media, bedrijven en politiek maken misbruik van de platformen, er is veel fake nieuws en ga zo nog maar even door. Mensen zetten zich af tegen de big tech bedrijven en dat is logisch en nodig nu we pas de gevolgen helder zien.

Dankzij COVID-19 zien we dat social media een belangrijke en positieve rol spelen in ons leven, om in contact te blijven met vrienden en familie en om ons te vermaken. Zo zijn er platformen waar er een groter, diverser en meer betrokken publiek op af komt waardoor we ons meer verbonden kunnen voelen dan ooit en er ook weer van gaan houden, zoals in de begindagen. Met dit boek wil ik duidelijk maken dat je met social media prachtige verhalen kunt vertellen waarmee je heel veel mensen kunt bereiken en beraken. Door social media kunnen we leren, ons vermaken en laten inspireren. Maar nog veel belangrijker: door social media zijn we verbonden. 

De kick-ass content creators: van een drone dude tot een seksvlogger

CONTENT CREATORS

In deze twaalf visuele verhalen van kick-ass contentcreators word je meegenomen in de wereld van contentcreatie voor en op je smartphone. Zo leer je meer over het maken van een meme van meme lord Nick, hoe je grapjes maakt op commando van @MaritBrugman (van Dylan Haegens) en hoe je jouw ideeën en idealen over de maatschappij kunt cultiveren zoals @Zeikschrift. We horen van @BasSmit over waarom je ‘nee’ moet zeggen tegen samenwerkingen en hoe je nare reacties van je af kunt laten glijden zoals seksvlogger @LinnndadeMunck. Dan hebben we nog meer toffe tips van drone dude @boyanoo, filter wizard @ChrisPelk en de mashup masters Ilse en Paul @paulfuentes_design. En leren we dat we age positive zouden moet zijn van @and.bloom.
Wanneer je wilt vloggen als baan let dan op bij dokter Heleen van @Makesciencework die levens redt via social, en wil je dat je werk op billboards komt dan moet je in de leer bij feministisch illustrator @BodilJane. En social zou social niet zijn zonder de kleur roze. Deze #pinklove vinden we terug bij creator @justlikesushi en familie @zilverblauw. 

 

Het boek kick-ass content voor social media staat boordevol app- en tooltips voor het creëren van content, maar ook over welke strategieën je kunt volgen om je volgers te boeien en te betrekken en over mogelijke verdienmodellen. Het gaat NIET over getallen: inmiddels weten we dat social media niet gaat om de hoeveelheid volgers en likes, maar om de liefde, tijd en aandacht die je in je content en je volgers stopt. Die krijg je dubbel dwars terug wanneer je kick-ass content maakt.

BOEK BESTELLEN?

Je kunt het boek vóór bestellen via deze affiliate-link naar BOL.com zo help je mij om dit boek in de bestsellerlijst te krijgen! Je kunt het ook bestellen bij de lokale boekhandel, of er alvast naar vragen!, zo steun je ook jouw boekhandel. Of je bestelt het rechtstreeks bij mij, dan betaal je wel de verzendkosten van 4,50€ maar krijg je er ook een kick-ass stickervel bij! Check mijn webshop.

1 Comment

  1. Pingback: Summer Business Tips - IV Marketing

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *