Maak van je Magazine een crossmediaal Merk op de Nationale Uitgeefdag

Op dinsdag 26 november was ik aanwezig op Mediafacts Nationale Uitgeefdag 2013 in de Brabanthallen in Den Bosch. In dit artikel vind je mijn presentatie ‘Maak van je Magazine een crossmediaal Merk’ en de highlights van het congres in pics en tweets op Storify.

Het congres voelde in eerste instantie een beetje als een oldskool event, met veel 1.0 uitgevers, maar het sprekersprogramma beloofde veel goeds. Dat was ook het geval, ik heb veel gehoord over nieuwe concepten en business modellen, iedere uitgever is lekker aan de weg aan het timmeren, dat vind ik leuk om te horen! Crowdynews, MyJour, de Correspondent, Fast Moving Targets, Business Model Generation en meer voor mijn bekende merken en termen kwamen voorbij, maar leuk! Ik ben ook erg gecharmeerd van het praatje van de jongen achter Upcoming, helemaal gevuld met vanuit data en analyses gestuurde (social/deelbare) content zoals ook Buzzfeed dat doet.

Ik werd een tijdje geleden al geïnterviewd voor dit congres, zie hier het artikel met interview. Ik heb daarnaast een presentatie gemaakt met allemaal trends en to do’s voor magazines die crossmediaal willen. Hierboven zie je deze presentatie op Slideshare.

Daarnaast heb ik veel voorbij zien en horen langskomen, en dat heb ik zoals jullie wel van me gewend zijn, verzameld in de tool Storify, het verhaal heb ik hieronder embed op mijn site. Zo is het makkelijk om de highlights en sprekers snel te scannen. Ik vond het de moeite waard!

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *