Interview: Instagram als Marketingtool

Via Twitter werd ik benaderd door Suzanne van Duijn: of ik mee wilde werken aan een artikel voor in het magazine Bengels, een vakblad voor kindermode. Ze wilde een artikel schrijven over het gebruik van Instagram, of je dat als retailer ook echt verkopen kan opleveren. De titel is “Instagram als Marketingtool”

‘JAAA!’, riep ik. Hoewel ik altijd al vermoedde dat ook Intagram aanzet tot verkopen kreeg ik het bewijs van Blogtoday blogger Jantine Vaartjes van de blog April&May. Zij plaatst vaker artikelen uit haar webshop op Instagram, zodra ze nieuw binnenkomen. Ze heeft dan meteen een aantal bestellingen, die ze toewijdt aan het plaatsen op Instagram. Rechtstreeks verkopen via een social media kanaal, dat is mooi! Ook affiliate netwerk Rewardstyle doet zijn best Instagram te monitizen, met hun concept Like to Know it, maar ik vind dat nog wel erg complex.

Hieronder vind je de PDF van het artikel dat heet: Instagram als Marketingtool (klik op de image om de PDF te openen). Wat niet genoemd wordt in het artikel is bijvoorbeeld alle nieuw binnenkomende items uit je shop fotograferen, zoals ik al sommige vintage webshops heb zien doen, en April&May.

Bengels_Interview_Kirstenjassies_Instagram_header
Bengels_Instagram_marketingtool

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *