6 Business en Blog voornemens voor 2016

Mijn jaarlijkse lijst met voornemens op gebied van ondernemen en bloggen. Voor 2016. 

2015 is bijna voorbij. Mijn eerste hele boekjaar als ondernemer. Ik mag trots zijn op mezelf dat mijn gezin goed van mijn inkomen heeft kunnen leven, maar baal stiekem een klein beetje dat ik net mijn target niet gehaald heb, ik zit er 10% onder. Iets minder geld dus voor de spaarrekening (voor mijn potje voor arbeidsongeschiktheid premie en pensioen). Daar valt mee te leven, ik leg de lat best hoog voor voor mezelf, dat weet ik.
Ik heb dit jaar het een en ander geleerd over mijzelf en de branche en waar mijn krachten liggen. Volgend jaar zijn er dingen die ik meer ga doen, niet meer ga doen en ik leg mezelf wat nieuwe dingen op.

Mijn 6 Business en Blog voornemens voor 2016 zijn:

  1. Meer focus op trainingen en workshops geven aan bedrijven, liefst incompany. Daar ben ik goed in, vind ik heel erg leuk en het levert me goed geld op. De Business to Business kant dus.
    Dat betekent meer blogs voor Frankwatching en LinkedIn en minder voor mijn eigen blog. Of op die plek meer persoonlijks zoals deze blogpost.
  2. Stoppen met (betaalde) Blogcoaching. Ik vind het superleuk 1 op 1 met mensen af te spreken om het over hun blog en social media kanalen te hebben, maar het afspreken (minimaal 3 keer) en monitoren kost me veel meer tijd dan dat het me kennis oplevert, het idee waaruit het ontstaan is. Ik kies ervoor zo nu en dan (voor niks) met bloggers/ondernemers kopjes koffie te drinken.
  3. Hoewel ik zelf (bijna) klaar ben met Instagram, begint het bedrijfsleven nu wakker te worden. Dit wordt mijn cash cow het komende jaar, Instagram workshops, webinars en advies. Volg je mijn Instagram account @igmarketing al?
  4. Zelf een boek 3.0 uitgeven: speciaal voor visuele en sociale content voor Instagram, Snapchat, Youtube en Periscope. Hoe ik dit ga uitwerken, dat weet ik nog niet precies: online learning, webinars, een papieren boek, video’s.. Misschien moet het wel een digitaal bureau worden. Hoor graag wat jullie hiervan vinden!
  5. Congressen organiseren, maar altijd met partners. Ik heb me aangesloten bij een oud-collega om i.e.g 2 congressen te organiseren: een Instagram congres op 26 mei as. (onder voorbehoud, en met potentieel een super toffe wereldberoemde spreker…) en een visual storytelling FESTIVAL op een bijzondere locatie in het najaar of begin 2017! Dat is namelijk mijn droom: een eigen festival, muziek en de digitale wereld gecombineerd op een geweldige plek, dus daar moet aan gewerkt worden!
  6. Interviews. Om te leren van anderen wil ik mensen interviewen. Afgelopen jaar deed ik dat met de video-serie #Instaberoemd en interviewde ik 5 grote bloggers (Miss Lipgloss, Your Little Black Book, Fitgirlcode, Lekker en Simpel en April&may). Ik dacht voor komend jaar eerst aan podcasts, maar dat past niet bij mijn evangelie over de visuele sociale wereld. Toen stuitte ik op BLAB. Een soort google hangout video’s. Doel is 20 mensen (met name vrouwen) te interviewen die ik bewonder, over het leven, ondernemen en sociale media. Ik heb al een aantal namen in mijn hoofd: Rozemarijn de Witte en Hilmar Mulder, mijn vriendinnen Kim Swagemakers en Bonnie Kirkels.

Wat zijn jouw plannen voor 2016 als blogger en/of ondernemer? Ik spar graag met je mee!

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *