Bloggen en ondernemen: hoe doe je dat tegelijk?

Ik kreeg vandaag de vraag nog: hoe doe je dat nu, bloggen en ondernemen tegelijk? En hoe kom je aan zulke leuke klussen?

Het is dinsdagavond 17 november, 21.43 uur. Ik moet allang in bed liggen want ik voel me niet top. Ik heb de afgelopen weken heel veel verschillende klussen gedaan waardoor ik weinig tijd had om te ontspannen. En iedereen in huis was al ziek, maar dat kon dus niet bij mij en ik heb het uitgesteld. Tot nu. Maar toch maak ik tijd voor dit blog, want ik wil het zo graag vertellen. Dat ondernemen razend druk kan zijn, maar dat het zo lekker gaat. Ik wil het wel van de daken schreeuwen!

Best goed Bezig met Ondernemen
Ik krijg uit alle hoeken te horen dat ik goed bezig ben. Ik moet ook toegeven dat ik erg leuke klussen mag doen voor best grote namen. Een sessie voor de marketing-afdeling van de NS. Een Instagram workshop voor T-Mobile en het bloemenbureau Holland. Spreken op de Emerce-dag E-home&Deco, waar ik weer waardevolle nieuwe contacten heb opgedaan zoals Vitra. Ik mag aan de slag voor een social strategie voor het nieuwe hotel van Rozemarijn de Witte, de lady die LINDA. heeft bedacht en opgezet en waar ik bizar veel van heb geleerd in mijn tijd bij Studio Room. Ik werd gebeld door de KLM of ik een presentatie wil doen voor hun bloggers.
En als het even meezit ga ik vanaf januari een social media tak opzetten voor een ecommerce-bureau.

Ik ga ook een goed eerste volledige boekjaar tegemoed als ondernemer. Ik haal net niet mijn target, maar kom wel erg dichtbij. Tja, je moet de lat hoog leggen toch? Voor volgend jaar is het plan: FOCUS. Niet teveel opdrachtgevers, maar een paar goede. In de visual social marketing hoek.

Hieronder een ‘vlog’ die ik maakte van vorige week donderdag, waarop ik 3 presentaties heb gehouden voor o.a. Villa Arena, NS en de Competence Factory. Gemaakt van lossen verhalen op Snapchat.

Hoe ik dat voor elkaar krijg, die grote namen?

Ik heb bij uitgever Sanoma tussen 1998 en 2014 een goed netwerk aan mensen bij bloggers, magazines en merken (grote adverteerders) kunnen opbouwen. De klussen die ik krijg, komen bijna altijd van mensen waarmee ik gewerkt hebt, en daardoor gelinkt ben via social media. Omdat ik regelmatig publiceer, zien ze wat ik doe en ben ik bij sommige top of mind als het over mijn vakgebied, social media, bloggen en Instagram gaat.

Maar wel blijven bloggen, he!
Naast al die leuke klussen wil ik toch graag blijven bloggen omdat het nog altijd mijn vorm van acquisitie is. Ik lees dus maar even mijn eigen peptalk terug die ik bloggers gaf op het meet the Blogger event van 3 en 4 oktober met als belangrijkste boodschap: MAAK tijd. Het is een kwestie van kiezen. Maar ik schreef vorige week een blog over Instagram en e-commerce e-commerce-via-instagram-zo-maak-je-je-fotos-shoppable en daar blijkt dan niemand op te wachten. Ik denk dat ik deze maar overdraag aan Frankwatching, mijn eigen bloglezers hebben er waarschijnlijk (nog) geen behoefte aan. Teveel niche?

Hier vind je deze korte presentatie over bloggen:


Weg met deze blogpost, eigenlijk moet ik deze schrijven:
Eigenlijk moet ik ook niet DIT blog schrijven, maar de volgende andere blogposts:
1. Die ene over Snapchat en dat ik via dit nieuwe kanaal eindelijk kan testen met vloggen
2. Die ene voor Frankwatching over de waarde van influencers, met echte bedragen erbij
3. Die andere voor Frankwatching met een trendvoorspelling voor volgend jaar: over Snapchat, Instagram en video.
4. Mijn Moment, het mooie project van PunkMedia. Maar help! Ik heb nog geen belangrijk moment meegemaakt dit jaar, niet een echt losstaand moment. Dit schreef ik vorig jaar: http://www.mijnmoment.com/kirsten-jassies

Je leest het al. Focus is er nog niet. Iemand tips voor me?

1 Comment

  1. Tineke Pauw 25 november, 2015 at 20:14

    Ik zou nu eerst voor dat trendartikel gaan. Maar ik ben een beetje bevooroordeeld. :p Kan wel uit ervaring zeggen dat dit soort artikelen nu hot hot hot zijn, nu met het einde van het jaar in zicht.

    Reply

Leave A Comment

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *